free web hit counter


Pumpička na horské vs. silniční kolo

Při vybírání vhodné pumpičky na kolo obecně platí několik důležitých pravidel a kritérií, podle kterých byste měli hustilku vybírat. Jaká to jsou?

  • Kompatibilita hlavy pumpičky s ventilkem, který máte na svém kole. Typy ventilků jsou v dnešní době v zásadě čtyři. Na českém trhu se pak nejběžněji vyskytují dva z nich, a to autoventilek (AV) a galuskový ventilek (SV). Kvalitní hustilky na kolo přitom obsahují oba nástavce.
  • Hmotnost pumpičky, její skladnost a možnosti, jakými ji lze upevnit (např. k rámu, menší hustilku však můžete uskladnit i v cyklistické brašně, aby vám nepřekážela).
  • Finanční částka, kterou jste do pořízení hustilky ochotni investovat. Zde platí, že na krátkých cestách po městě vám může postačit i levnější varianta nějaké minipumpičky, přičemž doma v garáži můžete zároveň disponovat profesionální nožní hustilkou s měřákem.

Míra nahuštění pneumatik u MTB a silničního kola

Kromě toho, že míru nahuštění pneumatik ovlivňuje velké množství individuálních preferencí, co se týče míry valivého odporu a jízdního komfortu, je velmi důležitým kritériem při výběru vhodné pumpičky na kolo také to, zda ji pořizujete pro horské kolo či pro kolo silniční. Pro oba z těchto typů kola platí, že jejich pneumatiky se hustí do odlišné míry a na odlišný tlak – a to vzhledem k tomu, že se používají pro velmi odlišné typy terénů.

355.pngJaká jsou pravidla pro huštění pneumatik obecně, jaké platí odlišnosti pro huštění pneumatik u horských vs. silničních kol a jak se to odrazí při výběru hustilky?

  • Míra nahuštění pneumatik vždy záleží na hmotnosti jezdce a jeho batohu či zavazadle, které momentálně s sebou na kole veze.
  • Čím vyšší tlak v pneumatice, tím nižší je valivý odpor, opotřebení pneumatik a menší pravděpodobnost defektu. Naopak čím je tlak nižší, tím větší bude přilnavost pneumatiky a pohodlí v terénu.
  • Již z toho vyplývá, že pneumatiky silničních kol by měly být nahuštěny vice, než pneumatiky kol horských. Udává se pravidlo, že pneumatiky silničních kol se hustí na přibližně dvakrát větší tlak, než je tomu u MTB kol.
  • Pláště ryze silničních (“asfaltových”) kol se hustí na tlak až 8 barů (platí pro jezdce okolo 80 kg) a vyplatí se vám tedy koupit co nejvýkonnější hustilku.
  • Do ryzího (!) terénu se pneumatiky hustí na mnohem menší tlak – někde kolem hranice 2,6 – 2,8 baru.

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation