free web hit counter


Je vaše firma připravena na GDPR?

O nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů či zkráceně obecném nařízení o ochraně osobních údajů (angl. zkratka GDPR – General Data Protection Regulation) jste již zřejmě slyšeli, ale možná stále ještě nemáte úplně jasnou představu, jaký konkrétní dopad bude mít na vaše podnikání. Obecně řečeno, cílem tohoto zákona je zvýšení ochrany osobních údajů Evropanů a nastavení jednotných pravidel ve fyzickém i digitálním světě. Současně umožní i volný pohyb těchto údajů v rámci zemí EU.

Koho se GDPR nařízení týká?

GDPR 2018 se dotkne všech subjektů, které v rámci své činnosti pracují s osobními údaji občanů členských zemí EU. Některé pasáže se vztahují pouze na organizace s více než 250 zaměstnanci – za předpokladu, že zpracování citlivých údajů nepatří k jejich hlavním činnostem. Pojmem „zákonem chráněné osobní údaje“ se rozumí libovolné neveřejné údaje, které lze přiřadit konkrétním lidem prostřednictvím jména, bydliště, data narození nebo rodného čísla, čísla dokladů (OP, ŘP, pas) a elektronických údajů, jako jsou IP adresa, cookies a informace o lokalizaci uživatele. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů se týká také automatizovaného zpracování informací a vyjmenovává zvláště citlivé osobní údaje, které není možné uchovávat bez speciálního zmocnění, přesně definovaného zákonem. Podle směrnice GDPR jsou také nastavena zvláštní kritéria pro vytváření profilů občanů EU, které je ručně či automaticky hodnotí či klasifikují.

Jak se ke GDPR postavit?

Hlavně se nezalekněte velkých pokut ani složitých implementací všech nařízení. Nejlepší bude si nejdříve samostatně přečíst nějaké informace o GDPR. Prostudovat si celé znění vyžaduje spoustu času, ale vyplatí se. Pak je vhodné najít odborníka, který vám provede GDPR audit. Zjistí, zda se na vás nařízení vůbec vztahuje, případně vyhodnotí, jaká opatření vás čekají. Následuje implementace doporučených opatření. V ČR působí spousta GDPR-ready dodavatelů nabízejících patřičnou podporu. Tito dodavatelé vám pomohou nastavit ICT systémy, odpovídajícím způsobem upravit webové stránky a zavést další požadavky, včetně vytvoření GDPR dokumentace. Zatím je ještě dost času, tak se nenechte vylekat a zařiďte si GDPR certifikaci. Dejte všem najevo, že s osobními údaji zacházíte, jak by se mělo. I v očích zákazníků tím získáte plus.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation