free web hit counter

Novinky ze světa ERP, CRM a AI

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z uplynulého čtvrtletí z oblastí ERP, CRM, DMS, AI, BI, digitalizace, datových center a chatbotů.

ERP, CRM a DMS

I v novém roce 2020 se firmy chystají pořídit si nový ERP systém nebo ho reimplementovat.

Co může pomoci se správným výběrem podnikového informačního systému? Klíčová je příprava. ERP by mělo zapadnout do firemní nosné infrastruktury včetně IT. Zavedení ERP se pak může vnímat jako začátek cesty k digitální transformaci a je to také příležitost k přijetí moderního způsobu fungování celé organizace. Je nutné si předem určit jaké výhody má ERP přinést a to i do budoucna. Pro změnu systému ve firmě je dobré udělat si přehledový plán, kde budou nastavené dlouhodobé cíle. Je potřeba také zvážit, zda si vybrat podnikový informační systém, který bude fungovat on-premise nebo v cloudu nebo na obou platformách.

A co pokud je firma se svým ERP systémem spokojena? I fungující ERP systém vyžaduje pravidelnou nezávislou kontrolu. Důvodem je to, že i když byl ERP systém implementován s dostatečnou odborností, v průběhu roku dochází ke změnám. Aktualizace se obvykle týkají jak ERP systému, tak   i jiných řešení. V době implementace ERP systému mají firmy často navíc spíše minimální požadavky a chtějí vyřešit nějaké aktuální problémy. Po dvou letech provozu se už vyplatí vyhlížet dále a zkusit, zda by implementace nemohla být pojata ambiciózněji a zda ERP neumožňuje  i něco dalšího. K takovým novým funkcím může patřit cloud computing, aplikace AI, podpora mobilních zařízení, pokročilá analytika, zpracování dat v reálném čase nebo integrace internetu věcí.

Články a rešerše ERP, CRM a DMS najdete ZDE.

AI, BI, chatboti

Podnikání v době, kdy se šíří onemocnění COVID-19, není lehké. Odborníci z řad Gartneru proto přišli s tipy jak pomoci udržet podnikání v chodu pomocí AI technologií. Prvním krokem je zajištění AI nástrojů pro digitální spolupráci s odpovídajícím zabezpečením a podporou síťových funkcí. Je nutná podpora práce zaměstnanců na dálku s kterou mohou pomoci AI řešení jako je instant messaging, sdílení souborů, řešení pro schůzky, jednání a porady na dálku a vzdálený přístup k podnikovým aplikacím jako je ERP nebo CRM.  Dobré je také hledat vhodné technologie na bázi AI, s nimiž je možné automatizovat některé úkony (například v oblastech jako je předvýběr kandidátů či zákaznické služby). Druhým krokem je komunikace se zákazníky a partnery prostřednictvím AI digitálních kanálů pro udržení obchodu v chodu, jako jsou různé appky, online tržiště nebo sociálních sítě. Třetím krokem je to, že zaměstnancům se dá k dispozici jediný zdroj přesných a správných informací. Firma by měla nabídnout spravovaný obsah kombinující interní a externí zdroje, jež dá zaměstnancům jasná vodítka, jak dále postupovat. Aby byli zaměstnanci schopní s AI technologiemi pracovat, měli by vedoucí pracovníci  své lidi motivovat, aby si potřebné znalosti doplnili sami, případně připravit povinné školení pro zaměstnance.

Velkou pomocí v dnešní době pro kontakt se zákazníky může být hlasový asistent nebo chatbot, který je nově trendem i v českým firmách. Chatbot má příjemný hlas, neustále dobrou náladu a téměř neomezenou trpělivost. Takový chatbot nebo voicebot navíc dokáže výrazně zefektivnit stávající provoz. Velká část hovorů na call centra nebo psaných dotazů se tematicky opakuje a pro takové případy je automatizace prostřednictvím chatbota nebo voicebota ideální. Operátoři a zaměstnanci se stávají méně vytíženými a mohou se naplno věnovat komplexnějším požadavkům. Navíc chatbot dokáže vyřešit libovolné množství hovorů nebo chatů najednou a je neustále k dispozici.

Články a rešerše na téma AI, BI, a chatbot najdete ZDE.

Datová centra

Spolu s novým rokem 2020 přicházejí i nové předpovědi pro trendy v datových centrech. K takovým trendům patří růst datových center ve městech. Dalším trendem datového centra je vzestup síťových urychlovačů. Jak big data, tak AI mají obrovská množství dat, která se nenacházejí na stejném místě. Proto jsou nutné urychlovače, které budou zajišťovat, aby se procesory mohly hlavně starat o zpracování dat a akcelerátory o činnosti související s velkým přesunem dat. Očekávají se také levnější paměti storage-class (SCM). Tyto paměti mohou pracovat jako DRAM nebo i jako SSD. Nyní je vyrábí více společností a to by mělo přispět k jejich zlevnění. Některé firmy nyní pracují na ekologičtějším prototypu zdroje pro datová centra, který využívá palivové články s pevným oxidickým elektrolytem.

Podle údajů ČSÚ, v ČR nyní používá cloud více než čtvrtina firem. Hlavní výhoda cloudu spočívá v tom, že místo toho, aby se firma věnovala neustále IT a jeho spravování, může se věnovat svému primárnímu byznysu. V České republice používají cloud podle ČSÚ dvakrát častěji velké subjekty než malé. I stále více českých technologických firem se přesouvá do cloudu. Nejvíce firmy využívají cloud pro ukládání dat, k zálohám při výpadku firemní infrastruktury, pro hosting firemních interních systémů. Jaké jsou hlavní argumenty proč se firmy rozhodly přejít do cloudu? Je to hlavně flexibilita vytváření nových prostředí a instalace. Je to také nulová potřeba údržby a nákupu hardwaru a škálovatelnost, neboli možnost rozšířit systém, webový server nebo aplikace o nové prvky, nebo možnost je změnit. Další důležité faktory jsou také odolnost proti výpadkům a cena. Co se týče poskytovatelů cloudu, v českých technologických firmách vede Amazon Web Services, poté následuje Google Cloud Platform a třetí nejoblíbenější je Microsoft Azure. 

Články a rešerše pro datová centra najdete ZDE.

 

Kontakty:

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846

www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation