free web hit counter
seolight

Online marketing přináší pozitivní výsledky

Ten, kdo chce obchodovat na internetu, musí mít stejně jako provozovatelé kamenných obchodů své zákazníky. Bez těch zcela logicky nedokáže vyžít.

Jak se loví zákazníci

Všichni dobře víme, jak to chodí obvykle v klasických obchodech. Vědí to jak lidé progresivní, tak i ti, kteří jsou – jak se říká – ‚sto let za opicemi‘. Což není míněno jako urážka, čehož důkazem je to, že bych tím urážel i sám sebe.

Aby se takový běžný kamenný obchod uživil, potřebuje nezbytně platící zákazníky. Ty, kdo tam přijdou, vezmou si z regálu nějaké zboží nebo se nechají u pultu obsloužit a pak u pokladny vysázejí na dřevo (nebo pochopitelně i na jiný materiál nebo na platební terminál) peníze v odpovídajícím množství. A pochopitelně čím víc peněz, tím lépe.

Ovšem je nasnadě, že se podobní zákazníci neobjevují sami od sebe, znenadání. Tyto si je třeba nejprve získat. Tedy je třeba dosáhnout toho, že o něco z nabídky projeví zájem, a pak se postarat, aby se tento zájem změnil v uzavření transakce, tedy ve skutečný prodej.

A při internetovém obchodování jde vlastně o totéž. Jenom se tomu, kdo teprve pomyslně nakukuje do výlohy, neříká potenciální zákazník, ale lead.

Leadem je tedy ten, kdo nějak projeví zájem o služby nebo produkty nebo u koho dojde ke konverzi. Jde o někoho, u koho existuje šance, že nakonec skutečně využije nějaké nabízené služby nebo nakoupí určité zboží.

Při online marketingu tedy jde o to, aby byl takový lead vytvořen a aby byl následně naveden na takzvanou cestu zákazníka, s nímž se poté podaří uzavřít obchodní transakci.

Způsobů získání leadů je povícero. Mohou se tu využívat dejme tomu webové formuláře, vyskakovací okna na webu, stahování elektronické knížky, kontakt prostřednictvím sponzorovaného odkazu, nejrůznější typy soutěží a podobně. Čemuž se souhrnně říká lead generation.

A je pochopitelné, že není lead jako lead. Jejich kvalita je různorodá, a je nasnadě, že je třeba sledovat lead scoring, tedy to, nakolik kvalitní takový lead je. K hodnocení je v tomto případě možné využít zákaznickou podporu, zjištění zájem o odebírání newsletteru nebo o porovnávání jednotlivých produktů. Načež už je možné takového potenciálního zákazníka efektivně oslovit. A snad na něm něco vydělat.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation