free web hit counter


Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za první čtvrtletí roku 2022 z oblasti CRM, DMS a ERP.

Co je analýza sentimentu?

Analýza sentimentu je analytická technika, která využívá statistiku zpracování přirozeného jazyka a strojové učení k určení emocionálního významu komunikace. Společnosti užívají analýzu sentimentu k vyhodnocování zpráv od zákazníků, pro interakci s call centrem, k online recenzím, příspěvkům na sociálních sítích a dalšího obsahu. Analýza sentimentu může sledovat změny v postojích k firmám, produktům nebo službám, případně k jejich jednotlivým vlastnostem. Jeden typ analýzy sentimentu vytváří skóre, které je nasbíráno ze souboru běžně užívaných slov, která zákazníci používají a která jsou ohodnocená skórem spokojenosti na stupnici od jedné do devíti. Jiné přístupy pracují se třemi hodnotami a to pozitivní, negativní a neutrální. Analýzy také mohou udávat procentuální skóre. Dalším typem analýzy sentimentu je detekce záměru, ta umožňuje pochopit jaké další kroky zkoumané subjekty podniknou. Některé systémy analyzují výraz tváře a jiné lidský hlas. Základní úroveň analýzy sentimentu využívá buď statistiku, nebo strojové učení založené na plně nebo částečně dozorovaných algoritmech. Hloubkové učení je dalším prostředkem, který slouží k analýze sentimentu. Nástroje pro analýzu sentimentu nabízejí všichni velcí poskytovatelé cloudu stejně jako dodavatelé nejvýznamnějších platforem pro zákaznickou podporu a marketing

Jak vybírat a jak používat CRM systém?

Systém pro správu vztahů se zákazníky CRM shromažďuje údaje o zákaznících z různých kanálů včetně webových stránek společnosti, telefonní záznamů, živého chatu, direct mailingu, marketingových materiálů a sociálních médií. Jaký je přínos CRM? Jedná se o automatizaci marketingu, automatizaci prodeje a kontaktního centra a automatizaci pracovních postupů. Také lze díky němu spravovat potencionální zákazníky a lidské zdroje. Poskytuje také analytiku a některá řešení využívají k automatizaci opakujících se úkolů a analýze chování spotřebitelů umělou inteligenci. Jak si vybrat CRM systém? Nejdříve je potřeba identifikovat potřeby a priority. Poté se určí potřebné technologie a funkce. Zájemci o CRM by měli identifikovat své potřeby v jednotlivých oblastech a posoudit, jak je nabízené systémy řeší. Každé hodnocení produktu by mělo zahrnovat také technické faktory, které ovlivňují implementaci, spolehlivost, použitelnost a kompatibilitu systému s jiným softwarem. Firma se také musí rozhodnout, zda si vybere tradiční on-premise řešení nebo SaaS. Prodejní a marketingový software nezahrnuje jenom CRM, ale také CDP a DMP systémy. Platforma CDP pro zákaznická data odbourává datová sila a sjednocuje zákaznická data z různých zdrojů do jedné platformy, která poskytuje jednotný pohled na zákazníka. Platformy DMP shromažďují a ukládají velké množství strukturovaných i nestrukturovaných dat včetně údajů o všech zainteresovaných z online zdrojů jako jsou systémy CRM, webová analytika, mobilní kanály a offline data a které mohou organizace využít pro podporu nákupu médií a umístění reklamy. 

Jak migrovat ERP do cloudu bez zádrhelů

Prvním krokem migrace do cloudu je čerpat ze zkušeností z předchozích migrací do cloudu. Druhým krokem je vytvoření komplexního plánu. Je potřeba mít podrobné instrukce pro migrace aplikací a dat nebo jak celý proces komunikovat. Také jsou potřebné plány pro školení, bezpečnost, sítě nebo nepřetržité monitorování a údržbu. Tento komplexní plán by měl být dodržen tak, jak byl naplánován. Třetím krokem je inventarizace aplikací a dat. Je potřeba vědět jaká data ve společnosti jsou, kolik jich je, kde se nacházejí a kolik z nich se musí přesunout nebo archivovat. Čtvrtým krokem je zdokumentování firemních procesů a institucionální znalosti. V pátém kroku je nutné se rozhodnout zda použít strategii lift and shift (zvednout a přesunout) do cloudu v prvním kroku a následně časem přepracovat nebo přepsat konkrétní řešení. Jinou strategií je vše udělat v jednom kroku, pomocí modernizace aplikací, které budou stále v infrastruktuře a které se poté přesunou do cloudu. Šestým krokem je vytvoření komplexního školícího programu, přičemž školení je nepřetržitý proces. I po nasazení ERP systému musejí organizace vyhradit čas personálu na aktualizace a školení. Sedmým krokem je zautomatizování co nejvíce procesů. Osmým krokem je migrování nejprve nejméně kritických aplikací do cloudu. Devátým krokem je zvážení důsledků pro sítě a zabezpečení. Desátým krokem je zjištění všech chybějících dovedností, které by mohly ovlivnit migraci. Patří sem například zjištění šířky pásma a odborných znalostí potřebných pro přepsání aplikací pro cloud. Jedenáctým krokem je přehodnocení plánu pro obnovu po havárii a nepřetržitý provoz. Dvanáctým krokem je udržování otevřené komunikace. Jedná se o komunikaci jak se zaměstnanci tak s koncovými uživateli. Třináctým krokem je faktor datové suverenity. Při migraci ERP do cloudu může dojít k replikaci aplikací do různých zón dostupnosti cloudu. 

 

Články a rešerše CRM, DMS a ERP najdete ZDE.

Katalog ERP systémů lze nalézt ZDE.

 

Kontakty:

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.
Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Post Navigation